Nieuws

CBR waarschuwt om goed voorbereid naar het theorie-examen te komen

30-04-2021

Vanaf afgelopen woensdag 28 april is het weer toegestaan om theorie- examens af te nemen. Iets waar wij heel blij mee zijn! Als eerste komen de kandidaten aan de beurt van wie het theorie-examen door de lockdown geen doorgang kon vinden. Het CBR heeft voor deze kandidaten tot en met juli plekken gereserveerd.

Momenteel kan het reserveren van een nieuw theorie-examen pas vanaf oktober. Door de coronacrisis zijn er namelijk ruim 700.000 examens en toetsen in te halen. Het CBR heeft laten weten de capaciteit maximaal uit te breiden en extra uren te gaan maken om de achterstand in te halen. Daarnaast wil het CBR benadrukken om écht goed voorbereid naar het theorie-examen te komen. Hoe minder herexamens er namelijk zijn, hoe eerder er weer snel gereserveerd kan worden.

Bij Bax Verkeersopleidingen willen we je graag helpen om je zo goed mogelijk voor te bereiden op het theorie-examen. Iedere dinsdagavond geven wij online een theoriecursus voor de auto en bromfiets/scooter. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, laat het ons dan even weten, we vertellen je er graag meer over!


Wil je graag een theoriecursus volgen? Klik dan hier en neem contact met ons op!

Vanaf maandag 22 februari weer examens motor en bromfiets bij het CBR

16-02-2021
De praktijkexamens voor motor en brommer worden vanaf maandag 22 februari weer opgestart. Dat zegt CBR-directeur Alexander Pechtold tijdens een persconferentie over het inlopen van de achterstanden bij het rijvaardigheidsbureau.
 

Het gaat mogelijk jaren duren voordat de achterstanden die het CBR nu oploopt door de lockdown zijn ingehaald. Dat staat in een brief die verkeersminister Cora Van Nieuwenhuizen dinsdag naar de Tweede Kamer stuurde. De brief gaat samen met de maandrapportage van januari van het CBR.

Jaarlijks neemt het CBR zo’n anderhalf miljoen theorie- en praktijkexamens af. Door de beide lockdowns is er een achterstand van 610.000 examens ontstaan. De reserveringstermijnen voor theorie- en praktijkexamens voor rijbewijs B kunnen gaan oplopen tot meer dan 20 weken, waarschuwt het CBR. Het rijvaardigheidsbureau pleit daarom voor ‘aanvullende maatregelen’. De termijnen zijn bovendien afhankelijk van de mate waarin rijscholen de ontstane achterstand gaan inhalen en hoe lang de beperkende maatregelen nog zullen duren.

Opstarten

Een van die maatregelen is het opstarten van de praktijkexamens A en AM. CBR-directeur Alexander Pechtold geeft aan dat de examens vanaf maandag 22 februari weer opstarten. “Wellicht dat de maandag nog een opstartdag is, maar volgende week starten sowieso weer de examens voor deze categorieën.”

De rijlessen motor en brommer mochten tijdens de lockdown doorgaan omdat motorinstructeur geen contactberoep is. Het CBR koos er toen voor om geen praktijkexamens af te nemen om zo de reisbewegingen te beperken. Nu het einde van de lockdownperiode in zicht lijkt en de dagelijkse cijfers dalen, durft het CBR het aan om deze examens weer op te starten.

Wil je starten met het halen van je motorrijbewijs? Klik dan hier!

Bron: Rijschoolpro

De Lockdown

13-01-2021

Update 13-01-2021 12:30 | “The day after”. De avond na de toespraak van Premier Rutte zetten wij alle zeilen bij om de rijlessen die gepland zijn t/m 9 februari uit onze planning te halen. Wat concreet betekent dat er geen rijlessen, praktijkexamens en overige (code-95) opleidingen zullen plaatsvinden. Slechts enkele van onze theorie-opleidingen zullen doorgaan, maar dan in digitale vorm.

De harde lockdown die vanaf vandaag in zal gaan, heeft niet alleen gevolgen voor Bax Verkeersopleidingen maar ook voor alle andere rijscholen. De aankomende 4 weken zullen er geen rijlessen of cursussen plaats vinden. Daarnaast zijn alle examens door het CBR gecanceld.

Uiteraard kunnen alle leerlingen zich nog steeds aanmelden voor onze (online)theoriecursus. Deze gaat gedurende de harde lockdown digitaal door. Nog niet begonnen aan een cursus of opleiding maar wil je dit wel doen? Schrijf je dan snel in. We zullen spoedig contact op nemen zodat je direct kan starten wanneer het weer mag en kan.

Ik ben op dit moment aan het lessen, wat nu?
Wij hebben zojuist alle leerlingen een mail gestuurd met informatie betreft de lockdown en hoe wij hier als organisatie in staan. De mail kort samengevat:

  • Alle bij het CBR gereserveerde theorie- en praktijkexamens gaan niet door. Het CBR heeft vanaf vandaag het reserveringssysteem gesloten.
  • In overleg met het CBR kunnen wij op volgorde van examendatum, straks weer nieuwe examens inplannen. Het restant van je rijlessen die je nog tegoed hebt, wordt hierop aangepast. Dit zal gepland worden na de datum van 9 februari 2021. Wij nemen hiervoor contact met je op.
  • Theorielessen voor de bromfiets, auto en motor blijven WEL doorgaan via online verbinding.
  • Ook de code 95 trainingen en cursussen worden uit de planning gehaald en daarna opnieuw ingepland. Bent u al begonnen met de uren voor de e-learning of heeft u reeds een inlogcode ontvangen: de gemaakte uren worden meegenomen en de code blijft geldig tot 1 april 2021.

Vragen of opmerkingen?
Gezien de enorme drukte rondom het veranderen van de planning kan het zijn dat we telefonisch wat slechter bereikbaar zijn. Je kunt ons altijd een mail sturen en dan zorgen we dat we zo snel mogelijk contact met je op nemen. info@baxverkeersopleidingen.nl

Blijf gezond en hopelijk tot snel!

BREAKING: Theorie-examens tijdens lockdown langer geldig

23-12-2020
Het Ministerie van Infratructuur en Waterstaat heeft gezorgd voor een last-minute kerstcadeautje voor leerlingen waarvan het theoriecertificaat binnenkort verloopt. Deze blijven namelijk komend jaar langer geldig.

Alle uitslagen van theorie-examens voor de categorieën auto, motor, bromfiets, vrachtauto, bus en tractor waarvan de geldigheid vervalt in de periode van 1 januari 2021 tot en met 30 april 2021, blijven in ieder geval geldig tot en met 30 september 2021. Deze verlenging geldt ook voor een voldoende uitslag van het praktijkexamen voertuigbeheersing voor de motor.

Ook voor de deelexamens of praktische proeven voor het behalen van het getuigschrift van vakbekwaamheid (code 95) waarvan de geldigheid vervalt in de periode van 1 januari 2021 tot en met 30 april 2021, geldt dat deze in ieder geval geldig blijven tot en met 30 september 2021.

Bron: CBR
 

Bax Verkeersopleidingen betaalt jouw opleiding tot rij-instructeur

10-11-2020


Ben jij die horeca ondernemer die helaas al maanden niet open mag vanwege de corona pandemie? Of werk jij in de evenementen branche en is het uitzicht op vaste uren ver te zoeken? Dan zijn wij opzoek naar jou! Laat je omscholen tot rijinstructeur. Wegens top drukte in de rijschoolbranche is er een groot te kort aan rijinstructeurs. Wacht niet tot de horeca weer open mag of je dat ene evenement mag organiseren maar kies voor een baan met garanties.

BAX VERKEERSOPLEIDINGEN BETAALT JOUW OPLEIDING TOT RIJINSTRUCTEUR! Wil jij graag rijinstructeur worden maar heb jij nog geen opleiding gevolgd tot rijinstructeur? Geen probleem, wij betalen graag je opleiding! Na het afronden van de opleiding ben jij verzekerd van een baan binnen ons team!

  • Wij betalen je volledige opleiding
  • Je kan de opleiding al behalen binnen 4 maanden
  • Baangarantie
  • Een vast inkomen
     
DE OPLEIDINGSDUUR


 


HOE ZIET JOUW TOEKOMSTIGE BAAN ALS RIJINSTRUCTEUR ERUIT?
Één ding is zeker, als je van afwisseling houdt dan ben je bij ons aan het juiste adres! Een baan als rijinstructeur kun je vergelijken met de horeca en evenementen branche. Je ontmoet iedere 2 uur weer nieuwe leerlingen. Daarnaast zit je graag in de auto, ken je alle verkeersregels en leer je een ander graag iets nieuws. Met jouw gastvrijheid weet je de kandidaten op hun gemak te stellen en leidt je ze op tot veilige en zelfverzekerde weggebruikers.

 

WAT BIEDEN WIJ?


BEN JIJ KLAAR VOOR EEN CARRIÉRESWITCH?
Bekijk dan snel onze openstaande vacature! 

Hoe word ik een ambulancechauffeur en hoe haal ik mijn ambulance rijbewijs?

08-10-2020

Ben jij door de coronacrisis ook aan het denken gezet en wil je jij de carrière switch maken naar ambulancechauffeur? Dan is deze blog echt iets voor jou! Bax Verkeersopleidingen verzorgd namelijk een gedeelte van de opleiding die je nodig hebt om ambulancechauffeur te mogen worden.  

Het voertuig en de rijopleiding 
Voordat je als ambulancechauffeur aan de slag kan moet je eerst in bezit zijn van een B en C1 rijbewijs. Het C1 rijbewijs wordt ook wel een klein vrachtauto- of camper rijbewijs genoemd. Voor dit rijbewijs moet je 2 theorie-examens behalen en 1 praktijkexamen doen! Wil je weten welke examens er worden afgenomen? We sommen het hieronder voor je op:  

  • RV1 light (verkeer en techniek) 

  • R2C (overige zaken, administratie) 

  • Praktijkexamen 

Code 95 (Nascholing) 
Ambulancechauffeurs zijn in het bezit van een zogenaamd “groot” rijbewijs. Een rijbewijs uit de categorie C en/of D. Voor veel beroepschauffeurs geldt de verplichting om “code 95” te behalen. Code 95 zegt iets over de behaalde vakbekwaamheid middels bijscholing en accreditatie. 

Een ambulancechauffeur is vrijgesteld van het code 95 traject. Dit is niet de enige uitzondering; alle bestuurders van voertuigen die worden gebruikt bij noodtoestanden of worden ingezet voor reddingsoperaties zijn vrijgesteld van de code 95. 

Wil jij je amulancerijbewijs halen? Klik dan snel op deze link en schrijf je in! 
https://www.baxverkeersopleidingen.nl/opleidingen/kleine-vrachtwagen 


  
De werkzaamheden, de opleidingseisen en belangrijke competenties. 

De werkzaamheden 

Één ding is zeker! Je weet nooit wat de dag brengt maar er zijn een aantal dingen die je iedere dienst standaard uitvoert. Een voorbeeld hiervan is: Controleer bij de start van iedere dienst de wegwerkzaamheden, je wilt namelijk niet vast komen te staan wanneer er een noodoproep is. 
 

Communicatie 

Tijdens de rit terug naar het ziekenhuis informeert je de centralist van de Meldkamer Ambulancezorg over de toestand van de patiënt en de aard van eventuele verwondingen. Jij als ambulancechauffeur bent verantwoordelijk voor alle communicatie met ziekenhuizen, huisartsen, meldkamer, politie en/of brandweer. 

Daarnaast zorg je er ervoor dat de ambulance snel en veilig ter plaatse komt. Je assisteert de ambulanceverpleegkundige bij het uitvoeren van medische handelingen, bijvoorbeeld door het aangeven van materialen, het klaarzetten van medicijnen en het opstarten van apparatuur en dergelijke. 
 

Onderhoud voertuig 

Wanneer je niet onderweg bent zorg jij voor de ambulance. Denk hierbij aan kleine onderhoudswerkzaamheden, zoals de dagelijkse controle van lampen, sirene, oliepeil, brandstof en mobilofoon. Ook ben je als ambulancechauffeur verantwoordelijk voor de controle van de medische apparatuur en de hygiëne in de ambulance. 
 

Opleidingseisen 

  • Minimaal niveau mbo-3 of gelijkwaardig 
  • Geldig EHBO-diploma en reanimatiediploma 
  • Diploma ambulancechauffeur (of je bent bereid dit te halen) 
  • Rijbewijs B en C1 
     

Belangrijke competenties 

  • Je bent stress bestendig 
  • Je bent betrokken 
  • Je bent sociaalvaardig 
  • Je bent communicatief sterk 
  • Je kunt goed samenwerken? 
  • Je vindt het fijn om mensen te kunnen verzorgen 
     

Ben jij na het lezen van deze blog zeker van je zaak, wil je je ambulancerijbewijs halen en kijk je uit naar een opleiding als ambulancechauffeur? Bekijk dan snel de openstaande vacature bij RAV Brabant midden-west-noord: https://www.ravbrabantmwn.nl/werken-bij-ons/vacatures/ambulancechauffeur/ 

 

Het allereerste spiegelloze lesvoertuig van Nederland - De Mercedes Actros

06-08-2020

De opzetspiegels van onze Mercedes Actros zijn afgelopen zaterdag (1 augustus) van ons les voertuig afgehaald. Daarmee hebben wij het eerste voertuig waarmee examens afgenomen morgen worden met een goedgekeurd zichtveldverbeterend systeem. De eerste 2 kandidaten zijn ook nog eens direct geslaagd!  

Wij zijn trots om dit nieuws met jullie te mogen delen. Sinds 1 augustus is er een wetswijziging in het regelement rijbewijzen. Hierdoor hoeft een lesvoertuig geen extra binnen- of buitenspiegels meer te hebben. Voor onze leerlingen was het al enige tijd toegestaan om te rijden met dit geweldige systeem maar vanaf 1 augustus is dit ook officieel toegestaan voor onze instructeurs en alle examinatoren.  

Onze Mercedes-Benz Actros is hierdoor het allereerste lesvoertuig van Nederland dat volledig is goedgekeurd door het CBR. De eerste leerlingen hebben hun C rijbewijs gehaald doormiddel van dit systeem en ervaren het als bijzonder prettig. “Je hebt veel beter zicht!” Dat is de zin die het meeste naar voren komt wanneer wij vragen hoe de kandidaten dit ervaren. Naast het zicht is onze Actros uitgerust met diverse technologieën die het rijden voor de chauffeur vele malen aangenamer maakt. Denk hierbij aan forward breaking assist, Lane departure warning, verkeersborden assistent of de lane assist.

Voldoende zicht 
Het allerbelangrijkste tijdens het afrijden is dat zowel de examinatoren als de instructeurs voldoende zicht hebben tijdens het examen. Voorheen was het verplicht om extra opzet spiegels te gebruiken. Maar gelukkig is deze eis nu komen te vervallen, mits er voldoende zicht is. Wanneer dit niet het geval is is er altijd de mogelijkheid dat de examinator om extra spiegels vraagt. Deze spiegels worden dan ook gemakkelijk en snel weer geplaatst voor het examen.   

De Mercedes Actors 
Natuurlijk hebben wij dit moment vastgelegd, de video vind je op ons Youtube kanaal! Daarnaast vind je daar ook een rondleiding in onze Mercedes Actros, ons protocol tijdens de coronaperiode & diverse rijles tips en tricks!  

 

Welkom in de wereld van Staycation

31-07-2020

Welkom in de wereld van Staycation

Helaas verloopt de start van dit nieuwe decennium alles behalve op rolletjes. Het begon goed, carnaval kwam dit jaar vroeg dus we bouwden een mooi feestje voor dit nieuwe jaar! Helaas kwam daar al snel de coronacrisis en dat is iets wat we niet snel zullen vergeten. Je kunt wel stellen dat dit jaar gebouwd is met veranderingen en een flexibele inzet wordt dus zeker van je gevraagd! Zo wordt ook gevraagd om eens na te denken over een andere vakantie. Niet alle grenzen zijn open aan komende zomer. En dus zullen de bol.com reclames bij sommige van toepassing zijn. Mexico in je eigen achtertuin!

Bax Verkeersopleidingen staat klaar om jou door deze Staycation periode te helpen. Wij bieden namelijk diverse opleidingen aan waardoor jij toch nog een onvergetelijke zomer kan beleven! Denk bijvoorbeeld aan onze camperopleiding of je vaarbewijs maar je kan jezelf ook inschrijven voor onze BE opleiding. Hierna mag jij met een goed gevulde caravan op pad!

Bekijk de mogelijkheden op onze website.
https://www.baxverkeersopleidingen.nl/opleidingen
Ons team zit voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden! Fijne zomervakantie, namens het gehele team.

 

Zomerstop: Theorieles auto en bromfiets start weer per 4 augustus

14-07-2020
In verband met de zomervakantie geven wij geen theoriels op 14, 21 en 28 juli. Per 4 augustus starten we weer met theorielessen voor de auto en bromfiets. 

Per 2 september gaan wij weer leerlingen toelaten in het leslokaal. Tot die tijd vinden de lessen enkel plaats via een livestream. Wil je ook meedoen? Neem dan snel contact met ons op!

E10 of E5 met welke brandstof mag ik mijn auto tanken?

01-05-2020

Sinds 1 oktober 2019 is er een kleine wijziging in het tankbeleid. Ik kan je vertellen, het is niet altijd even handig. Sommige auto’s kunnen helemaal niet tegen E10 tanken en hierdoor kun je niet bij ieder tankstation terecht voor jouw benzine. Ik hoor je denken “Wat is überhaupt het verschil tussen E10 en E5, en waarom is het belangrijk dat ik de juiste benzine tank? “Dit ga ik je aan de hand van deze blog uitleggen. Neem even wat te drinken ga er lekker voor zitten want na deze blog weet jij het verschil in deze benzine soorten.

E10 benzine is een motorbrandstof waaraan 10 procent bio-ethanol is toegevoegd. Het is leuk dat ik dit vertel maar wat is bio-ethanol eigenlijk? Laat ik daarom eerst wat feiten op een rijtje zetten:

Bio-Ethanol: Bio-ethanol wordt vaak gemaakt van suiker, planten zoals bijvoorbeeld mais en zetmeel uit biomassa en is dus minder schadelijk voor het milieu dan benzine.

E10: E10 is een brandstof die bestaat uit 90% benzine en maximaal 10% bio-ethanol.

E5: Is een benzine soort waarbij het percentage ethanol onder de 5% ligt.

Wat is het verschil tussen E10 en E5 benzine
Het grote verschil tussen deze twee benzine soorten is dus het percentage van de toegevoegde
bio-ethanol. E5 benzine bevat maximaal 5 procent bio-ethanol en E10 benzine maximaal 10 procent.

Waarom E10 benzine tanken?
E10 brandstof is CO2-vriendelijker geworden doordat de waarde van het bio-ethanol is verhoogd.
Hierdoor hoopt de rijksoverheid de CO2-uitstoot te beperken met als extra voordeel: Maïsplanten kunnen altijd geproduceerd worden en fossiele brandstof raakt uiteindelijk op.

Oeps ik heb E10 getankt in plaats van E5, wat nu?
Soms is een auto niet geschikt voor de E10 benzine. Dit kan te maken hebben met de leidingen van de auto, de motor of afdichtringen. Heb je toch per ongeluk een verkeerde benzine soort getankt, geen probleem! Uw motor en de leidingen kunnen dit voor één keer prima verdragen. Maar LET OP: De auto kan hierna niet voor langere tijd stil staan. De benzine kan de motor(onderdelen) aantasten. TIP: Vul de auto na een aantal ritten of na lang rijden bij met E5 benzine op deze manier verlaagd u het ethanolgehalte in de tank en ontstaat er geen schade.

Wees gerust, de nieuwere auto’s kunnen bijna altijd de E10 benzine verdragen. Maar mocht je nu toch twijfelen welke benzine soort bij jouw auto past kijk dan snel op: https://www.e10check.nl/

Op deze website vind je alle informatie voor jouw auto en welke benzine je wel en niet kan tanken. Mocht je toch nog onduidelijkheden hebben na het lezen van deze blog, schroom niet en mail ons en wij voorzien je van een antwoord!

PS. Het tanken van E10 heeft zijn voor en nadelen. De benzine is goedkoper en beter voor het milieu maar met een volle tank E10 brandstof komt u in principe minder ver dan met een tank reguliere benzine. Dit komt doordat E10 een lagere energiedichtheid heeft. Een benzinemotor verbruikt ongeveer twee procent meer als er E10 wordt getankt.

Samen Sterk | Bax Verkeersopleidingen & Het Quadraat

18-04-2020

Het is zaterdag en afgelopen week hebben we wederom weer vol op mogen rijden voor de apotheek het Quadraat in Drunen. We kunnen je vertellen dat we dankbaar zijn dat wij dit voor anderen kunnen betekenen met onze auto’s. Deze week verteld Xander hoe het is om dit voor het Quadraat te mogen doen:


Wat vind je ervan om voor de Apotheek te rijden? 
Het voelt goed om iets te doen voor een ander. Zeker in deze moeilijke tijd moeten we er zijn voor elkaar.

Hoe vaak in de week rijd je voor apotheek het Quadraat?
Op dit moment doen we 4 ritten in de week. We wisselen elkaar af, zodat iedereen de kans krijgt om te kunnen helpen.

Wat is de leukste reactie die je hebt gekregen?
Iedereen is vooral heel dankbaar met het feit dat we de medicijnen komen brengen. Wat we erg leuk vinden zijn de spontane reacties van mensen die we tegenkomen, iedereen is heel positief!

Ben je niet bang om wellicht hierdoor zelf corona te krijgen?
Zeker niet, we hebben een duidelijk protocol meegekregen van het Quadraat. Zo bezorgen we door het pakketje voor de deur te leggen, aan te bellen en 2 meter afstand te nemen. Helemaal veilig!

Heb je nog een klusje thuis die je normaal uitstelt maar nu toch maar gaat doen?
Ik ga nu toch maar aan de voortuin beginnen en de zolder opruimen zou ook niet verkeerd zijn. Als ik daarmee klaar ben zal ik de auto en motor ook vast nog wel schoon gaan maken.

Tip om het thuis zitten aangenamer te maken?
Blijf vooral routine houden.  Dus eten, schoonmaken, eten, fietsen, weer eten, tv kijken en nog een beetje gamen!

 

Wij hopen natuurlijk dat wij onze auto’s snel weer kunnen inzetten zodat we samen met jullie meters kunnen maken voor het rijbewijs. Maar tot die tijd kun je ons tegenkomen bij het bezorgen van de medicijnen voor Apotheek het Quadraat. Fijne weekend allemaal, team Bax  

Theorieles tijdens de coronacrisis: hoe werkt dat?

31-03-2020

We horen je denken: “Het is op dit moment niet mogelijk om klassikale theorieles te volgen of een theorie-examen te doen bij het CBR. Hoe moet ik nu verder?”. Geen paniek! Bax Verkeersopleidingen helpt jou graag om de theoriestof zo goed mogelijk te kunnen leren, zodat jij na de coronacrisis in één keer je theorie-examen zal halen en kan gaan starten met rijlessen. Ongeacht of dit voor de auto, motor, bromfiets, vrachtauto of bus is.

 

  1. Webinar

Wij bieden je de mogelijkheid aan om de theorie voor bromfiets, auto, vrachtauto of bus via een webinar te volgen. Dit betekent dat je veilig achter je computer thuis kan plaatsnemen. Via de live verbinding zal de docent jouw vragen beantwoorden en geeft hij je tips zoals hij normaal in het klaslokaal zou doen. Instromen voor theorie voor auto en bromfiets kan elke dinsdagavond. Voor vrachtauto en bus hebben we meerdere cursussen gepland staan.

 

  1. Zelfstudie

Mocht je het handiger vinden om zelf gefocust te leren, dan kan dat natuurlijk ook! Wij hebben alle leermiddelen op voorraad en komen deze graag bij je thuisbezorgen. Neem snel contact met ons op, we bezorgen vaak al dezelfde dag!

 

  1. Heb je toch nog vragen?

Wil je meer weten over de mogelijkheden of wil je je inschrijven voor een cursus? Neem dan snel contact met ons op door te bellen, mailen, Whatsappen. Ook via Facebook kan je ons bereiken. We horen graag van je!

PS. Ben jij geïnteresseerd in een van onze opleidingen? Klik dan hier voor meer informatie en schrijf je in!

Snel & simpel je auto schoonmaken tijdens de corona crisis.

27-03-2020

Het is vrijdagmiddag en je weet nu al niet meer wat je aankomend weekend kan en mag gaan doen. Het coronavirus bespeelt helaas ons hele leven. Maar wees niet getreurd: na dit weekend is jouw auto weer spik en span en ben je toegekomen aan een taak die je normaal gesproken uitstelt. TIP: Maak er een familie ding van en trommel je gezin op met ieder zijn eigen taak, lekker buiten in de frisse lucht en even weg van binnen in huis zitten.

Wat hebben we nodig?

  • Stofzuiger met een smalle zuigmond
  • Keukenrol en/of microvezel reinigingsdoeken
  • Glassex
  • Een kwast
  • Oude tandenborstel of wattenstaafjes

 

Stap 1.
Was de auto aan de buitenkant. Zorg ervoor dat je de auto eerst goed afspoelt met water om het zand weg te spoelen. Zand maakt namelijk krassen de op de autolak. Gebruik wat water, spons en sop om jouw auto weer te laten shinen. Dit kan wat glasspoelmiddel zijn maar ook afwasmiddel of allesreiniger.

Stap 2.
Verwijder alle papiertjes, bekertjes of flesjes uit de auto!

Stap 3.
Stofzuig de auto. Gebruik de smalle mond om zelfs in smalste plekken van de auto te komen en deze schoon te maken.

Stap 4.
Zodra de auto vrij is van stof, zand en vuil, pak je de Glassex en een stuk keukenpapier erbij om niet alleen het dashboard maar ook alle andere kunststof delen in je auto schoon te maken. In plaats van keukenpapier kun je ook microvezel reinigingsdoeken of zelfgemaakte poetsdoeken gebruiken.

Stap 5.
Nu alles is schoongemaakt ga je door naar de ventilatieroosters en andere lastige hoeken. Je oude tandenborstel komt nu goed van pas! Hiermee kom je gemakkelijk bij de plekken waar je met een doek niet zo makkelijk komt. Mocht je je tandenborstel niet vies willen maken? Gebruik dan wattenstaafjes. Deze kun je na de klus in de afvalbak gooien! 

Stap 6.
Als laatste zijn de ramen aan de beurt. Samen met de Glassex en de microvezel doeken wordt je ruit weer super schoon en kun je weer kilometers ver weg kijken.

 

We wish you luck! Dat het maar mooi weer mag worden dit weekend. Dan heb je ook nog iets leuks om naar te kijken wanneer je binnen zit en de auto weer schoon op de oprit staat.

3 maanden dispensatie voor VCA certificaten

19-03-2020
In verband met het Coronavirus worden veel opleidingen uitgesteld, waaronder ook de VCA. Om mensen met een diploma of certificaat wat binnenkort verloopt uit de brand te helpen is besloten alle certificaten 3 maanden langer geldig te laten zijn. Dit geldt voor alle certificaten die na 12 maart verlopen. 

Bovenstaande uitstelregeling is van toepassing op alle certificaten aanwezig in het Centraal Diploma Register. Dit zijn de volgende certficaten:  B-VCA, VOL-VCA, VIL-VCU, SOG-petrochemie, SOG-steigerbouw. 

Mocht u meer willen weten over de details van deze regeling kunt u contact opnemen met ons of verwijzen wij u door naar het SSVV.

Nieuwe Actros met Mirrorcam in gebruik genomen

22-02-2020
Bax Verkeersopleidingen breidt extra uit in de vrachtauto opleidingen met de aanschaf van een nieuwe vrachtauto. In de zoektocht is de keuze gevallen op de nieuwe Actros 5 met Mirrorcam welke het zicht aanzienlijk gaat verbeteren in de toekomst.

Geen spiegels meer
De nieuwe vrachtauto beschikt over een heus camerasysteem welke de spiegels overbodig maakt. Het zicht voor de instructeur is ook perfect met deze oplossing. Helaas moet door de huidige wetgeving de vrachtauto nog voorzien zijn van conventionele spiegels tot 1 juli. Na deze datum is het pas toegestaan om zonder instructiespiegels CBR examens af te leggen. Bax kijkt erg uit naar deze datum/

Chauffeurstrainingen
De nieuwe vrachtauto is aangeschaft bij Ruttchen Mercedes-Benz Trucks. Met deze partij is Bax overeengekomen dat zij de aflevertrainingen mag verzorgen om bestuurders extra te scholen om meer rendement te halen uit de nieuw aangeschafte vrachtauto's.

Een keer rijden in deze mooie vrachtauto of wil je je rijbewijs halen? Klik dan hier. 

 

Openingstijden tijdens de feestdagen

24-12-2019
Tijdens de feestdagen hanteren we andere openingstijden dan jullie van ons gewend zijn. Onze openingstijden tijdens de feestdagen zijn:
 
Dinsdag 24 december 9:00u - 16:00u
Woensdag 25 december Gesloten
Donderdag 26 december Gesloten
Vrijdag 27 december 9:00u - 17:00u
Zaterdag 28 december 9:00u - 13:00u
Zondag 29 december  Gesloten
Maandag 30 december 9:00u - 17:00u
Dinsdag 31 december 9:00u - 15:00u
Woensdag 1 januari Gesloten

Vanaf donderdag 2 januari hanteren we weer onze reguliere openingstijden.

Nu rest ons nog je hele fijne feestdagen en een verkeersveilig 2020 te wensen!

Team Bax Verkeersopleidingen

Per 1 november nieuw theorie-examen auto

08-10-2019
Het theorie-examen gaat op de schop. Per 1 november wordt het aantal examenonderdelen uitgebreidt van 2 naar 3 onderdelen. Het doel is om nog beter te kunnen gaan toetsen of een leerling voldoende kennis heeft van belangrijke onderdelen in het verkeer, zoals voorrangsregels.

Naast deze uitbreiding wordt ook het uitslagformulier aangepast. Voorheen kon er enkel gekeken worden welke vragen er fout beantwoord zijn, vanaf november staat er ook een uitleg per examenonderwerp, hierdoor kan de kandidaat zich beter voorbereiden op een nieuw examen. Zoals voorheen blijft het aantal examenvragen 65. De vragen zijn als volgt onderverdeeld:
 
  • Gevaarherkenning: 25 vragen, waarvan 13 goed beantwoord moeten zijn, 8 seconden antwoordtijd per vraag.
  • Kennis: 12 vragen, waarvan 10 goed beantwoord moeten zijn, 7 minuten antwoordtijd voor het hele onderdeel.
  • Inzicht: 28 vragen, waarvan 25 goed beantwoord moeten zijn, 15 minuten antwoordtijd voor het hele onderdeel
Meer informatie over autotheorie

Vaarbewijs examen naar CBR, wat gaat er allemaal veranderen?

30-09-2019
Per half december stopt VAMEX met het afnemen van theorie-examens voor het vaarbewijs. Vanaf 1 januari kun je bij het CBR terecht om examen te doen. Wat gaat er nu veranderen? We zetten het even op een rijtje.

Examen blijft hetzelfde
Het VAMEX meld dat er geen veranderingen komen wat betreft het theorie-examen, deze blijft dus hetzelfde. Er komt ook nog steeds geen praktijkexamen. Vanaf 1 januari kan er op alle 20 examenlocaties van het CBR een examen gemaakt worden. Per oktober is het mogelijk om examens te reserveren bij het CBR.

Uitverkocht
De examens bij het VAMEX zijn op dit moment uitverkocht. Er waren in de laatste 3 maanden van dit jaar 20.000 examens beschikbaar. Enkel geannuleerde examens komen weer beschikbaar en zijn te boeken via de volgende link: https://www.vamex.nl/inschrijven/direct-inschrijven

Cursussen volgen
Het is ook dit jaar nog mogelijk om een cursus Vaarbewijs te volgen. Er worden nog cursussen gegeven in oktober en november. Het examen dien je nog zelf te reserveren. Wanneer de examens bij het CBR beschikbaar komen kan BAX ook hiermee helpen. Direct een cursus boeken? Klik dan hier

Extra subsidie voor halen T-rijbewijs

23-08-2019

Leerlingen die een opleiding volgen in de sector 'groen, grond, infra' hebben recht op een subsidie die het T-rijbewijs betaalbaarder maakt. Was dit bedrag eerst 700 euro, is dit nu verhoogd naar 850 euro. Deze verhoogde subsidie is geldig voor alle T-rijbewijzen behaald na 1 augustus van dit jaar.



De subsidie is bedoeld om de drempel te verlagen om het T-rijbewijs te halen. Branchorganisatie Cumela is verantwoordelijk voor de subsidie samen met de sociale partners van het Colland arbeidsmarktfonds. 

Je T-rijbewijs haal je gemakkelijk en snel via Bax Verkeersopleidingen. Meer informatie vind je hier.

Voorwaarden

De voorwaarden voor het verkrijgen van de vergoeding zijn als volgt:

  • Het T-rijbewijs wordt behaald binnen de periode van zes maanden voor de start van het eerste schooljaar tot en met de laatste dag van het tweede schooljaar.
  • De beroepspraktijkvorming (BPV) wordt bij een erkend leerbedrijf gevolgd dat de cao-loonwerk (cao-LEO) toepast en premies afdraagt aan Colland.

Opleiding

De vergoeding geldt alleen voor leerlingen die de onderstaande studierichtingen binnen de opleidingen Groen, Grond, Infra volgen. Ook leerlingen die een school voor praktijkonderwijs volgen, komen in aanmerking voor een vergoeding. 

  • Medewerker agrarisch loonwerk (niveau 2)
  • Vakbekwaam medewerker agrarisch loonwerk (niveau 3)
  • Vakexpert agrarisch loonwerk (niveau 4)
  • Medewerker groen en cultuurtechniek (niveau 2)
  • Vakbekwaam medewerker groen en cultuurtechniek (niveau 3)
  • Opzichter/uitvoerder groen en cultuurtechniek (niveau 4)
  • Machinist grondverzet (niveau 3)
  • Vakman GWW (niveau 2)
  • Allround vakman GWW (niveau 3)

Gratis zakje drop voor geslaagde leerlingen bij CBR

13-08-2019
Geslaagd voor je autorijbewijs bij het CBR? Dan krijg je gratis een zakje ADAS autodrop overhandigd door de examinator. De lekkernij is bedoeld om de leerling te wijzen op de rijhulpsystemen in een auto die kunnen helpen om gevaren te voorkomen. 

ADAS (Advanced Drivers Assistance Systems) systemen zijn hulpmiddelen zoals een automatische noodrem welke helpen de verkeersveiligheid te vergroten. Op het zakje drop is een link naar de website www.slimonderweg.nl te vinden. Deze website bevat een game welke alle systemen uitlegt en stimuleert om ze te gebruiken.

Bax Verkeersopleidingen beschikt over zowel auto's als vrachtauto's uitgerust met ADAS en leert je hier in de opleiding graag meer over. 

Al onze opleidingen vind je hier

Theorielessen voor auto en bromfiets in de zomervakantie

30-07-2019
In verband met de zomervakantie vinden er geen theorielessen plaats op 30 juli en 6 augustus. De lessen starten weer vanaf dinsdag 13 augustus. Vanaf dan vinden de lessen zoals gebruikelijk plaats met van 18:00u - 19:30u theorieles voor de auto en van 19:45u - 21:15 theorieles voor de bromfiets.

Heb je je nog niet ingeschreven voor theorieles? Dat kan op elk moment! Meer informatie

Gesloten met carnaval op maandag en dinsdag.

02-03-2019
In verband met carnaval zijn wij op maandag 4 en dinsdag 5 maart gesloten. Wij wensen iedereen een fijne carnaval en zien u graag weer terug vanaf woensdag 6 maart.

Alaaf!

Nieuw leslokaal in gebruik genomen

27-11-2018
Met trots mogen wij vermelden dat wij per 17 november ons derde leslokaal in gebruik hebben genomen op onze locatie aan de d'Oultremontweg 2 in Elshout. Hiermee hebben wij ons weer extra ingezet op een verbreding in ons cursusaanbod. Na de verbouwing van onze kantine en de opening van onze logistieke hal in de Tongerloostraat kan Bax momenteel 55 cursisten per dag in huis opleiden voor verschillende cursussen in ons opleidingspallet.

Met het oog op verdere groei is dit nieuwe lokaal speciaal ingericht voor BHV/EHBO cursussen met een grote ruimte voorin het lokaal voor praktijkoefeningen. Samen met onze gekwalificeerde docenten is dit lokaal ingericht.


Ons nieuwe leslokaal

Om ook te kunnen zorgen voor een goede ontvangst en een perfecte lunch hebben wij gedurende de zomer ons kantoor geheel opnieuw ingericht. Vooral een grotere kantine was een speerpunt. Met een mooie grote open keuken en meer dan 50 zitplaatsen zijn wij heel trots op deze fijne en sfeervolle ruimte.


Onze nieuwe kantine biedt ruimte voor meer dan 50 cursisten

Wij heten u graag welkom, de koffie staat klaar.

Duizenden chauffeurs raken vrijstelling kwijt voor Code 95

26-07-2018

Elfduizend beroepschauffeurs raken door een fout van de Nederlandse regering hun vrijstelling voor nascholing (Code 95) kwijt. Het gaat om C- en D-rijbewijshouders geboren voor 1 juli 1955. Zij werden uitgezonderd van de verplichting om nascholing te volgen, maar dat mag niet volgens de Europese richtlijn. Om na 2020 nog steeds werkzaam te kunnen zijn in de branche, moeten zij alsnog cursussen gaan volgen bij rijopleiders.

Dat heeft minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat onlangs aangekondigd. Nederland heeft op het gebied van de verplichte nascholing voor beroepschauffeus de Europese richtlijn niet goed uitgevoerd. Chauffeurs geboren voor 1 juli 1955 kregen namelijk tot een paar jaar geleden de Code 95 op hun rijbewijs, terwijl ze hier niet de verplichte nascholing voor hebben gevolgd. Per 1 juni 2015 is deze uitzondering geschrapt en is Nederland gestopt met het ‘cadeau geven’ van de Code 95.

Dit is echter niet voldoende voor de Europese Commissie. Om te voorkomen dat deze zaak voor het Hof van Justitie belandt, kondigt minister Van Nieuwenhuizen aan dat de groep chauffeurs die de Code 95 cadeau kreeg, alsnog de schoolbanken in moet. Het kabinet gaat een wetswijziging voorstellen die het mogelijk maakt de verstrekte codes in te trekken.

30.000 chauffeurs

Uit onderzoek in opdracht van het ministerie blijkt dat het om ongeveer 30.000 chauffeurs gaat die hiermee te maken zullen krijgen na inwerkingtreding van de wet, van wie ongeveer 11.000 beroepschauffeurs. De beroepschauffeurs zullen alsnog op tijd nascholing moeten volgen om beroepsmatig te kunnen blijven rijden. De overige rijbewijshouders zijn alleen verplicht hun rijbewijs om te wisselen voor een exemplaar zonder Code 95.

De verwachting is dat er te weinig capaciteit beschikbaar is in de opleidingsbranche om de 11.000 chauffeurs de  nascholing aan te kunnen bieden. Het gaat hierbij met name om de capaciteit voor de praktijktrainingen. Daarom is een overgangsperiode van minstens zes maanden nodig om ervoor te zorgen dat de opleidingscapaciteit niet overloopt.

Subsidie nodig

Volgens het onderzoek zal het lastig zijn om de chauffeurs ervan te overtuigen nu alsnog nascholing te gaan volgen. Stakeholders vinden dat hier geld voor nodig is: de nascholing moet gratis worden, of vergoed worden door de werkgever. “Meerdere stakeholders geven aan dat zij vinden dat de overheid tekort is geschoten; de sector mocht ervan uitgaan dat de vrijstelling voor de nascholing in lijn was met Europees recht. Nu dit niet het geval blijkt te zijn, moet de overheid dit dan ook repareren”, aldus de onderzoekers.

Volgens ‘een van de vakbonden’ is het probleem in de transportsector het grootst. Dit wordt overigens door een van de belangenverenigingen uit de sector tegengesproken: de oudere chauffeurs met vrijstelling worden wel degelijk (na)geschoold, het probleem is vooral dat deze nascholing niet werd geregistreerd bij het CBR, omdat dit 20 euro kostte. Volgens het CBR is hier een reparatie-actie op uitgevoerd die ertoe heeft geleid dat circa duizend chauffeurs alsnog hun nascholing hebben geregistreerd.

Uit het onderzoek komt naar voren dat met name in de OV-sector de nascholing voor oudere chauffeurs vanaf het begin wordt gedaan. De touringcarsector voorziet een groot probleem bij het verplicht volgen van nascholing. De sector leunt zwaar op oudere chauffeurs, en vervangers zijn lastig te krijgen.

Niveau nascholing

Meerdere stakeholders laten zich tegenover de onderzoekers kritisch uit over het niveau van de nascholingsopleidingen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om vijf keer dezelfde cursus te volgen, en dan is aan de nascholingsverplichting voldaan. Ook kunnen chauffeurs opleidingen volgen die weinig tot niets met hun werk te maken hebben, zoals heftruckcursussen voor buschauffeurs.

Een enkeling geeft in het rapport aan dat het niveau van de cursussen valt of staat met het niveau van de opleider. Het kan zijn dat een rijopleider gecertificeerd is, maar dat de kwaliteit van de instructeur onvoldoende is. In een werkgroep met bonden, rijopleiders en belangenorganisaties wordt momenteel gekeken naar een mogelijkheid dat de rijschoolbranche ‘zich committeert aan een nascholing voor theorie-instructeurs’.

Verder is er behoefte aan een toetsingsmoment. Oudere chauffeurs zijn met name geïnteresseerd in (internationale)verkeersregels en verkeersborden, en verschillen hiertussen in de Europese Unie. “De cursus zou een jaarlijks karakter moeten hebben, en worden afgesloten met een toetsingsmoment, bijvoorbeeld in de vorm van een examen.”

Een woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft tegenover RijschoolPro deze week nog geen toelichting kunnen geven op de wijzigingen bij Code 95.

Bron: Rijschoolpro

Rooster theorielessen auto en bromfiets tijdens zomervakantie

03-07-2018
Tijdens de zomervakantie hanteren wij elk jaar een gewijzigd theorierooster. De lessen vinden plaats in de volgende weken:
  • Week 29 geen theorieles
  • Week 30 geen theorieles
  • Week 31 dindagavond theorieles (19:00u - 21:00u)
  • Week 32 dinsdagavond theorieles (19:00u - 21:00u)
  • Week 33 dinsdagavond theorieles (19:00u - 21:00u)
Vanaf week 34 draait de cursus weer zoals gebruikelijk op zowel de dinsdag- als de woensdagavond.

 

Invoeringsdatum 2toDrive onbekend; steeds meer jongeren gedupeerd

27-02-2018
Er is voorlopig nog geen duidelijkheid over wanneer de invoeringsdatum van 2toDrive zal zijn. Zowel het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat als het CBR kunnen nog niet zeggen wanneer de invoering zal plaatsvinden van de nieuwe regeling waarbij jongeren van 17 jaar hun rijbewijs mogen halen.

2toDrive zou begin dit jaar al ingevoerd worden, nadat de pilot in oktober 2017 succesvol afgerond werd.  Bij de nieuwe regeling kunnen jongeren al vanaf 16,5 jaar rijlessen volgen en op hun 17e examen doen. Regel is wel dat ze tot hun 18e onder begeleiding van een ervaren bestuurder moeten rijden.

Overgangsregeling
Om jongeren tegemoet te komen tijdens de invoering van de nieuwe wetgeving is er een overgangsregeling getroffen voor jongeren die op 1 november 2017 al 16 jaar of ouder waren. Jongeren die echter op 1 november nog geen 16 jaar waren, moeten nu wachten met rijlessen tot de wet is ingevoerd. Volgens het CBR betreft dit slechts een kleine groep van ongeveer ongeveer twintig leerlingen per maand.

Onduidelijkheid
Nu de invoeringsdatum voorlopig nog onbekend is, loopt het aantal jongeren dat op 1 november 2017 nog geen 16 was, en eigenlijk zouden willen beginnen met theorielessen, op en zolang er onduidelijkheid blijft over de invoeringsdatum van 2toDrive zullen deze aantallen blijven oplopen. 

Bron: Rijschoolvandaag.nl

Gewijzigde openingstijden en theorieles tijdens carnavalsvakantie

01-02-2018
Tijdens de carnavalsvakantie zijn wij gesloten op maandag en dinsdag (12 en 13 februari). Dit betekend ook dat er geen theorieles plaats zal vinden op dinsdag 13 februari. Een dag later op woensdag zijn wij weer normaal geopend en geven wij ook weer theorieles.

Wij wensen iedereen een fantastisch carnaval! 

Dinsdag 19 en 26 December geen theorieles auto/bromfiets

18-12-2017
In verband met onze eigen kerstviering en tweede kerstdag zal er geen theorieles plaatsvinden op dinsdag 19 en 26 december 2017. De woensdagavonden wordt er wel gewoon theorieles gegeven.

Wij wensen jullie allemaal alvast hele fijne feestdagen!

Mag je met een verlopen rijbewijs rijden?

25-07-2017
Je rijbewijs is tien jaar geldig. De kans dat je onthoudt op welke datum hij verloopt, is vrij klein. Om die reden stuurt de overheid je automatisch een bericht wanneer het bijna zover is. Ontzettend handig, maar wat als je dat bericht niet ontvangt?

Het antwoord is simpel: met een verlopen rijbewijs mag je niet rijden. En dat moet je ook echt niet doen, want je rijdt onverzekerd rond. Gebeurt er een ongeluk, dan heb je dus een erg groot probleem. De verzekering zal dan de opgelopen schade niet dekken.


Beperkt verzekerd

Mocht je rijbewijs verlopen zijn, dan betekent dit niet direct dat je auto helemaal niet meer verzekerd is. Je bent in zo’n geval verzekerd voor ‘beperkte duur’. Je bent weliswaar niet verzekerd om te gaan rijden, maar je auto is wel nog steeds verzekerd tegen schade die bijvoorbeeld door diefstal of weersomstandigheden aan je auto ontstaan. In welke mate dit is hangt af van de polis die je hebt afgesloten. De termijn die geldt voor deze ‘beperkte verzekering’ is bij veel verzekeraars anders. Over het algemeen staat de maximale termijn op twaalf maanden, maar er zijn ook verzekeraars bij wie deze termijn een stuk korter is. Soms maar twaalf weken. Wanneer je een nieuw rijbewijs aanvraagt duurt het gemiddeld vijf werkdagen voordat je het nieuw rijbewijs kunt ophalen. Na ontvangst moet je niet vergeten om meteen een nieuwe verzekering af te sluiten.

Minimaal 90 euro

Rijden met een verlopen rijbewijs kost je bij een staandehouding 90 euro, zolang je rijbewijs minder dan één jaar is verlopen. Is je rijbewijs meer dan één jaar geleden verlopen, dan bedraagt de boete 340 euro.
Check regelmatig ‘MijnOverheid’

Alle berichten die je per post van de overheid ontvangt, komen ook in je inbox te staan op MijnOverheid. Het is daarom verstandig om periodiek je inbox na te lopen op belangrijke berichten. Zo weet je zeker dat je nooit meer wat mist. Ook geen oproep om een nieuw rijbewijs aan te vragen.

Bron: Rijschoolvandaag.nl

 

Vanaf 1 juli bladeren door theorie-examen mogelijk

13-04-2017

Vanaf 1 juli 2017 kunnen kandidaten van het theorie-examen auto, motor en bromfiets door het examen bladeren en examenvragen markeren. Daarnaast is er geen antwoordtijd per vraag ingesteld. Kandidaten kunnen dus zelf de examentijd indelen en een gemarkeerde vraag op een later moment tijdens het examen nog eens bekijken. Het examenonderdeel ‘Gevaarherkenning’ in het theorie-examen voor de auto krijgt deze opties niet. Aan de inhoud van de theorie-examens verandert er niets.

De blader- en markeermogelijkheid in het examen is al getest en kandidaten zijn er heel tevreden over. Het slagingspercentage is met 2% licht gestegen. Het CBR kijkt nu al naar de mogelijkheden voor de volgende verbetering van het theorie-examen, bijvoorbeeld een vraag waarbij de kandidaat het antwoord aanwijst in een afbeelding.

Bron: CBR

Start bouw van nieuw oefenterrein en bedrijfshal

28-03-2017
Bax Verkeersopleidingen is begonnen met het aanleggen van een nieuw oefenterrein. Op dit terrein zullen wij bijzondere verrichtingen gaan uitvoeren voor diverse opleidingen zoals brommobiel, motor en vrachtwagen. Ook is er een start gemaakt met de bouw van een hal waar wij heftruck en reachtruck opleidingen gaan verzorgen. Wij zullen u op de hoogte houden van de vorderingen

Gratis oogmeting door 't Brillenhuys op Open Dag zaterdag 1 april

14-03-2017
Tijdens de open dag op zaterdag 1 april kun je niet alleen profiteren van gratis proeflessen en hoge kortingen op alle categorieën, ook kun je geheel gratis een oogmeting doen! In samenwerking met 't Brillenhuys is er de gehele dag de mogelijkheid om het zicht eens goed door te laten nemen.



Sinds 1993 is ’t Brillenhuys door Kees Euwijk gestart in Heusden-Vesting. Vanaf 2006 is 't Brillenhuys in Drunen geopend. Een grote winkel, voor iedereen makkelijk bereikbaar en toegankelijk. Steeds meer mensen hebben oog voor ‘t Brillenhuys gekregen. Het zijn blikken van goede verstandhouding geworden. Door het leveren van kwaliteit, ruim 35 jaar ervaring in de optiekbranche, vakmanschap en uitstekende service met persoonlijke benadering is ’t Brillenhuys een begrip in Drunen en omgeving. 

’t Brillenhuys staat garant voor een deskundige oogmeting, nauwkeurige contactlensaanpassing, het glas- en montuuradvies en een gewaarborgde nazorg. Neem daar gerust de tijd voor, want u bent het die centraal staat in ‘t Brillenhuys.

Interesse in een gratis proefles? Meld je dan snel aan!

Neem ook eens een kijkje op de website van 't Brillenhuys!



 

Speed pedelec wordt onderdeel van theorie-examen

09-12-2016
De speed pedelec wordt vanaf 1 juli 2017 onderdeel van het theorie-examen. Voor de bestuurders van deze snelle e-bikes gelden vanaf 1 januari dezelfde regels als voor bromfietsers. Vanaf volgend jaar kunnen bromfietsers dus met hetzelfde rijbewijs ook een speed pedelec besturen. Omdat de nieuwe regels voor meerdere weggebruikers gelden, neemt het CBR de snelle fiets op in de theorie-examens AM, A en B.

De nieuwe vragen over de speed pedelec vallen onder onderwerp J: ‘Risico’s in verband met aanwezigheid en gedrag ander verkeer’. Het nieuwe onderdeel wordt pas vanaf 1 juli geintroduceerd, omdat het CBR kandidaten, opleiders en uitgevers van verkeersleermiddelen de tijd wil geven zich voor te bereiden op de nieuwe ontwikkelingen in het examen. Daarnaast geldt voor speed pedelecs die al in gebruik zijn genomen een overgangsregeling tot 1 juli 2017.

Nieuwe regels

Speed pedelecs worden nu nog gezien als een snorfiets, waarvoor een maximumsnelheid van 25 kilometer per uur geldt. De snelle fietsen mogen vanaf 1 januari buiten de bebouwde kom maximaal 45 kilometer per uur en binnen de bebouwde kom op het fiets/bromfietspad maximaal 30 kilometer per uur. Als er geen fiets/bromfietspad is, rijden speed pedelecs op de rijbaan.Ook is vanaf 1 januari 2017 een bromfietskenteken verplicht en moeten de bestuurders een goedgekeurde helm dragen.

Examen op ‘normale’ bromfiets

Het examen wordt overigens nog steeds afgelegd met een ‘normale’ bromfiets. De speed pedelec wordt straks gezien als een elektrische bromfiets met trapondersteuning. De speed pedelec valt hiermee dus niet onder de definitie van een bromfiets (die volgens de definitie geen trapondersteuning heeft), waardoor een examen op de speed pedelec niet toegestaan is, meldt het CBR

Geen theorielessen tussen kerst en nieuwjaar

08-12-2016
In verband met de feestdagen zijn er tussen kerst en nieuwjaar geen theorielessen voor de auto, motor en bromfiets. Het gaat hier over de avonden op dinsdag 27 en woensdag 28 december. Ook dinsdag 20 december zal er geen theorieles zijn. Alle andere dinsdag- en woensdagavonden vinden er gewoon theorielessen plaats.

Ook interesse in theorieles? Neem dan contact op met kantoor.

Bekijk ons kantoor vanaf nu via Google Business View

15-11-2016
Vanaf nu kunt u op elk moment van de dag vanuit uw luie stoel een kijkje nemen in ons kantoor.

Wist u dat wij op 26 november 2016 een inschrijfdag hebben waar u gratis een proefles kunt nemen én kans maakt op een gratis rijopleiding? Lees er hier alles over!

Maak kans op een gratis rijopleiding t.w.v. €2199,- tijdens de Inschrijfdag op zaterdag 26 november!

01-11-2016


Voorwaarden Gratis opleiding

  • Alle personen die zich inschrijven voor een opleiding tijdens de Inschrijfdag op 26 november 2016 maken kans op de prijs
  • Er wordt 1 winnaar gekozen
  • De trekking vind plaats op zaterdag 3 december 2016
  • De prijs betreft een gratis rijopleiding bij Bax Verkeersopleidingen t.w.v. maximaal €2199,-
  • De prijs is geldig t/m het eerste praktijkexamen
  • De prijs is niet inwisselbaar voor geld en niet overdraagbaar
  • De gratis opleiding is de opleiding waarvoor de winnaar zich tijdens de Inschrijfdag voor ingeschreven heeft.
  • Aanvang van de opleiding binnen 3 maanden

45.000 chauffeurs klaar voor Code 95 dankzij SOOB-subsidie

30-09-2016
 De afgelopen vijf jaar is veelvuldig gebruik gemaakt van de SOOB subsidieregeling voor de verplichte nascholingscursussen met betrekking tot Code 95. In totaal hebben 45.000 chauffeurs van 3.000 bedrijven gebruik gemaakt van deze subsidie. Daarnaast maakten 2.000 werkzoekenden chauffeurs in de sector Transport en Logistiek gebruik van een aanvullende regeling uit het sectorplan.

SOOB ondersteunt sector bij implementatie Code 95

SOOB heeft, namens de werkgevers en werknemersorganisaties in de sector, via een aantrekkelijke subsidieregeling actief ingespeeld op de komst van EU-richtlijn 2003/59. Deze Europese richtlijn regelt de verplichte nascholing voor beroepschauffeurs binnen Europa. De richtlijn vormt de basis voor de ‘Code 95’ die sinds 10 september 2016 verplicht vermeld moet staan op het rijbewijs van vrachtwagenchauffeurs.
 
“Toen de Code 95 verplichting definitief werd zijn we gelijk met de sector gaan kijken waar behoefte aan ondersteuning was” zegt Arthur van Dijk van TLN. “we hebben actief op de situatie kunnen inspelen door de subsidieregeling, een voorlichtingscampagne en de Code 95 Check”. Egon Groen van FNV: “Later hebben we via het sectorplan nog een speciale regeling voor werkloze chauffeurs aan toe kunnen voegen”.

Voorlichting

Van Dijk: “Elke chauffeur moet Code 95 op zijn rijbewijs hebben staan om zijn beroep te kunnen uitoefenen. Het was daarom voor werkgevers en chauffeurs in de sector van cruciaal belang hier tijdig mee aan de gang te gaan. Via een uitgebreide voorlichtingscampagne en de Code 95 Check hebben we de sector daarin ondersteund”.


Speciale subsidie voor werkloze chauffeurs

“Samen met het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft SOOB in het Sectorplan Transport en Logistiek ook een speciale regeling voor werkloze chauffeurs getroffen” geeft Groen aan. “Normaal gesproken betalen werkgevers deze opleidingen. Voor werkzoekenden geldt dat niet en is het niet altijd gemakkelijk om met een uitkering deze opleidingen zelf te moeten betalen. Deze regeling zorgt ervoor dat deze mensen goed opgeleid blijven en direct inzetbaar zijn op de arbeidsmarkt”. “Het is goed te zien dat bijna 2.000 chauffeurs van deze regeling gebruik hebben gemaakt en inzetbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Zeker nu de vraag naar chauffeurs weer aantrekt”.
 
Hans Haring uit Erica was een werkzoekende chauffeur die gebruik maakte van de regeling uit het sectorplan. “Ik had nog niet al mijn punten en omdat ik werkloos was kon ik niet bij een werkgever terecht om alle punten te halen. Ik merkte dat het zonder de punten lastig was een nieuwe baan te vinden. Dank zij de regeling is me dat wel gelukt”. Hans is inmiddels bezig met een nieuwe baan in het vervoer van groente en fruit.


De kracht van samenwerking

SOOB is het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds van de Sector Transport en Logistiek. In opdracht van de sociale partners, FNV, CNV, VVT en TLN, ondersteunt SOOB al sinds 1973 bij het optimaliseren van de arbeidsmarkt en het bevorderen van goede arbeidsverhoudingen in de sector. Daarom zoekt SOOB steeds actief naar samenwerking met andere instanties als dat de sector ten goede komt, zoals met het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ten behoeve van het Sectorplan Transport en Logistiek. Het Sectorinstituut Transport en Logistiek voert de projecten uit. In de sector Transport en Logistiek werken 130.000 mensen bij meer dan 6.000 bedrijven.

EU-richtlijn 2003/59

Alle chauffeurs dienst of werkend voor een in de EU gevestigde onderneming dienen te voldoen aan de zogenaamde EU-richtlijn 2003/59. Deze Europese richtlijn regelt de verplichte nascholing voor beroepschauffeurs binnen Europa. Door deze richtlijn ontstaat er uniformiteit in de eisen die gesteld worden aan Europese chauffeurs.
 
 De regeling vormt de basis voor de ‘Code 95’ die per 10 september 2016 verplicht vermeld moet staan op het rijbewijs van vrachtwagenchauffeurs. Om ongelijke concurrentie te voor­ komen, is de Richtlijn van toepassing op zowel onderdanen van de lidstaat, als op derden die in dienst zijn van een in de EU gevestigde onderneming. De Richtlijn vakbekwaamheid heeft als hoofddoelstellingen: de verkeersveiligheid, de veiligheid van de bestuurder, het imago van het beroep en rationeel brandstofverbruik.

Laat Bax Verkeersopleidingen u ontzorgen

Bax Verkeersopleidingen is SOOB gecertificeerd en mag cursussen met subsidie aanbieden. Bax Verkeersopleidingen is gespecialiseerd in beroepsopleidingen voor het goederenvervoer en geeft diverse logistiek- en veiligheidscursussen. Daarnaast geeft Bax Verkeersopleidingen cursussen voor de Code95. 
 

 

Bax Verkeersopleidingen aanwezig op Dag van de Logistiek

06-09-2016
Bax Verkeersopleidingen is dit waar weer present op de Dag van de Logistiek. Deze dag staat geheel in het kader van alles wat met transport & logistiek te maken heeft. Bij onze stand ben je welkom om alle informatie te krijgen die je nodig hebt voor het behalen van alle rijbewijzen, de Code95 en verschillende logitieke opleidingen.

Naast Bax Verkeersopleidingen zijn er natuurlijk ook veel andere bedrijven die je graag een kijkje willen laten nemen in de wereld van de logistiek. Er is genoeg te doen voor iedereen!

Kijk voor meer informatie over de Dag van de Logistiek op: Logistiekmiddenbrabant.nl

VVD eist betere screening van rijinstructeurs

29-07-2016
De jacht op malafide rijinstructeurs is geopend. Nog altijd blijken te veel leraren onbevoegd les te kunnen geven. De verplichte bijscholingscursus stelt bovendien te weinig voor. De VVD eist dat minister Melanie Schultz van Infrastructuur ingrijpt.

Twee weken geleden nog plukte de politie in Spijkenisse een 63-jarige Vlaardinger van de weg, omdat hij niet over de juiste papieren beschikte. De verbijsterde leerling kon naar huis lopen.

Het is het zoveelste voorbeeld dat er iets mis is in de branche, stelt Kamerlid Barbara Visser (VVD). Zij wil dat cowboys die gepakt worden nooit meer les geven. ,,Als je willens en wetens fraudeert en daarmee leerlingen in gevaar brengt, dan moet er geen genade zijn."

Nederland telt circa 15.000 rijinstructeurs. Hoeveel onbevoegde leraren er rondrijden is niet bekend. De Vereniging Rijschool Belang schat dat het er zo'n 1200 zijn.

Maatregelen
Verkeersminister Schultz heeft maatregelen aangekondigd. Op dit moment is het controleren van rij-instructeurs een taak van de politie, maar dit gebeurt vaak maar incidenteel. In een nieuw wetsvoorstel gaat de Inspectie Leefomgeving en Transport de instructeurs in de gaten houden. Tegelijkertijd gaat het CBR (Centraal Bureau voor de Rijvaardigheid) meer controleren op foute instructeurs. In Rotterdam waren de eerste controles. Daar vielen de eersten zonder pas al door de mand. Daarna is besloten dagelijks steekproeven uit te voeren in heel het land.

Rijleraren dienen in het bezit te zijn van een pas, waarvoor ze zich elke vijf jaar moeten laten bijscholen. Tot voor kort werd er nauwelijks op gecontroleerd, zegt voorzitter Peter van Neck van de Vereniging Rijschool Belang (VRB). ,,De bijscholing kost aardig wat geld. Dan zijn er instructeurs die denken: ik word toch niet gepakt.''

Incident
Een incident van begin dit jaar sterkt zijn verhaal. De politie in Deventer hield toen een 55-jarige man aan, die al 21 jaar illegaal rijles gaf. Wie gepakt wordt, kan in elk geval een boete tegemoetzien van 650 euro. Voor Visser gaan de maatregelen die partijgenoot Schultz heeft aangekondigd echter lang niet ver genoeg. Zo zijn rijschoolhouders niet verplicht aan het CBR hun rijbewijs te laten zien. Visser: ,,Kom op zeg, dat is toch volslagen belachelijk? Los dit op."

De verplichte bijscholingscursussen zijn volgens Visser bovendien zo makkelijk dat 99 procent slaagt. ,,Ik hoor verhalen uit de branche dat er instructeurs zijn die het halen terwijl ze helemaal geen Nederlands spreken. Dat is volslagen belachelijk." Ook andere fracties in de Tweede Kamer waren eerder al dermate kritisch op Schultz' wetsvoorstel dat de parlementaire behandeling moet worden moest worden.

Controleren
Het is voor een particulier haast niet te doen om te checken of zijn rijleraar wel bevoegd is. Die heeft dan de naam én geboortedatum van de instructeur nodig. ,,Dat vraag je inderdaad niet zo snel'', erkent Henk Burghout van het IBKI, dat de passen aan rijleraren verstrekt. ,,Maar ach, wie weet nou of zijn tandarts bevoegd is, om maar wat te noemen.'' 

Er is ook goed nieuws: ook al blijkt dat iemand rijles heeft gehad van een onbevoegde instructeur, het rijbewijs blijft geldig, zegt het CBR. Deze instantie neemt het examen af. ,,De kandidaat heeft laten zien dat hij veilig en verantwoord aan het verkeer kan deelnemen'', aldus een woordvoerder van het CBR.

Bron: AD

Nieuwe Subsidie voor T-rijbewijs vanaf 1 september 2016

26-07-2016
Vanaf 1 september kunnen werknemers in de sectoren Dierhouderij, Paddenstoelen en Open Teelten een tegemoetkoming aanvragen in de kosten voor het behalen van het T-rijbewijs.

De invoering van het T-rijbewijs heeft grote gevolgen voor de bedrijfsvoering van de agrarische ondernemers. De signalen die de LTO-organisaties hierover hebben ontvangen zijn opgepakt. In overleg met FNV en CNV Vakmensen is gezocht naar een mogelijkheid om de kosten voor het behalen van de T-rijbewijs enigszins te drukken.

Cursusgroepenregeling

De subsidie voor het T-rijbewijs is onderdeel van de cursusgroepenregeling. Werknemers kunnen de subsidie aanvragen in CAS, het digitale administratiesysteem van het fonds Colland Arbeidsmarkt. Het gaat hier om een eenmalige vergoeding van kosten die zijn gemaakt voor het behalen van het T-rijbewijs.

Verschillende voorwaarden

De subsidieregeling loopt door tot en met 1 september 2017. Gemaakte kosten voor 1 september komen niet in aanmerking voor subsidie.  De genoemde sectoren hanteren verschillende voorwaarden wat betreft de vergoedingspercentages en maximale hoogte van de vergoeding per werknemer.

Bron: Rijschoolvandaag

Inspectie gaat streng controleren op Code 95

22-07-2016
De chauffeur die nog niet in het bezit is van de Code 95 mag gaan opschieten. De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft inlangs in de Telegraaf aangegeven dat er geen enkel uitstel zal plaatsvinden aan de Code 95 verplichting. "Wij gaan streng controleren en kennen geen pardon" aldus ILT. 

"Dat chauffeurs nu in de problemen komen hebben ze grotendeels aan zichzelf te wijten. Het is al jaren bekend dat deze datum er aan zat te komen, maar veel rijders hebben het voor zich uitgeschoven en denken dat het niet gehandhaafd wordt. Maar dan rekenen ze buiten de waard", waarschuwt Lianne Sleutjes van ILT. "Wij gaan streng controleren en kennen geen pardon."

Indien de chauffeur tijdens een controle staande wordt gehouden en hij niet aan de Code 95 verplichting voldoet, mag hij zijn rit niet voortzetten. Daarnaast kan de chauffeur een boete van 800 euro opgelegd krijgen.

Met het aflopen van de Code 95 termijn over 5 weken blijken veel bedrijven toch nog de weg te vinden naar opleiders om zo uiteindelijk toch aan hun opleidingsverplichting te voldoen. Bax Verkeersopleidingen heeft nog mogelijkheden om de Code 95 te behalen voor 10 september, maar wees er dan snel bij.

Voor meer informatie of wanneer u twijfelt of u de Code 95 nodig hebt kunt u contact met ons opnemen via: 0416-372450 of stuur een mailtje naar: info@baxverkeersopleidingen.nl.

Bron: Telegraaf
 

Geen code 95 gaat je €800,- kosten

02-07-2016

Op 10 september moeten chauffeurs Code95 op hun rijbewijs hebben staan. EVO vangt signalen op waaruit blijkt dat bedrijven zich niet realiseren wat de gevolgen zijn als chauffeurs geen Code 95 op het rijbewijs hebben laten bijschrijven. Die gevolgen zijn niet mals. Een boete van 800 euro krijgt de chauffeur sowieso, maar er is nog meer narigheid.

TTM2015_5_code95_kreeft (1)”Doorrijden zonder code 95 is geen optie. De boete is minstens 800 euro indien bij inspectie blijkt dat men de Code 95 niet op het rijbewijs heeft staan. Daarnaast mag de chauffeur meteen uitstappen en niet verder rijden. Chauffeurs en bedrijven zijn ook onverzekerd indien men gaat rijden zonder de code 95 op het rijbewijs. Bij ongevallen zal men zelf de schade moeten vergoeden”, waarschuwt Patricia de Wilde, beleidsadviseur bij EVO.

Let op: ook chauffeurs geboren voor 1955 dienen de Code 95 te hebben, de vrijstelling voor deze personen is komen te vervallen.

Bron: EVO

Automobilist mogelijk opnieuw op rijexamen door EU-regels

13-05-2016
De Europese wetgeving voor het rijexamen moet op de schop. In een nieuwe, gefaseerde examinering moeten automobilisten doorlopend updates krijgen over nieuwe technologie in de auto en hoe zij hiermee om moeten gaan. Dat schrijft het Europese adviesbureau ETSC, dat de Europese Commissie en alle 28 lidstaten adviseert over mobiliteit en verkeersveiligheid. Ook een auto zou in de toekomst een rijexamen moeten afleggen.

De European Transport Safety Council (ETSC) schrijft over de Europese wetgeving voor rijexamens in het rapport ‘Prioritising the Safety Potential of Automated Driving in Europe’. Het omvat een weergave van de ontwikkeling van zelfrijdende mobiliteit in de komende jaren, de mogelijke problemen die dit met zich meebrengt en er worden aanbevelingen gedaan voor de nabije toekomst om deze te tackelen. Het advies is gericht aan zowel Europese beleidsmakers als die van de individuele lidstaten.


Opnieuw op rijexamen

Alle lidstaten conformeren zich aan de zogenaamde ‘Driving Licence Directive’. In dit bestand staat onder andere vastgesteld vanaf welke leeftijd iemand voor een bepaalde categorie rijexamen mag doen en de beschrijving van alle categorieën zoals deze worden gehanteerd. Ook is dit het document waarin staat beschreven dat een rijexamen moet bestaan uit een theoretisch en een praktisch deel, waar het CBR de examens op baseert.

ETSC beveelt Brussel aan om dit document te herzien op basis van de ontwikkelingen met geautomatiseerde voertuigen. “Overweeg om overweg te kunnen met assistentiesystemen in de auto onderdeel te maken van het rijexamen. Zorg er daarnaast voor dat automobilisten ook na het behalen van hun rijbewijs regelmatig updates krijgen omdat de technologie zich blijft ontwikkelen.”

Regelmatige updates over nieuwe technologieën in de auto zijn compleet nieuw. Dat zou kunnen betekenen dat iedereen die nu al een rijbewijs bezit mogelijk terug naar het CBR moet voor een opfris-examen over technologie in (semi-)zelfrijdende auto’s, zo schrijft ook het Britse ‘The Telegraph’. De mate waarin automatisering aanwezig is in het betreffende voertuig zou daarnaast betrokken moeten worden in het examen.


Rijopleiding

Ook de rijopleiding moet worden aangepast, zo schrijft ETSC in het rapport. Er moet een lesprogramma worden ontwikkeld zodat automobilisten begrijpen hoe en wanneer ze de automatiseringen in de auto kunnen gebruiken en wat de voordelen en beperkingen ervan zijn. Een dergelijk curriculum, zoals het genoemd wordt, moet op Europees niveau worden ontwikkeld.

Op nationaal niveau adviseert ETSC aan Nederland en de andere lidstaten individueel om een lesplan te ontwikkelen zodat automobilisten semi-zelfrijdende voertuigen kunnen gebruiken en veilig over kunnen schakelen tussen zelfrijdend en zelf rijden.


Auto ook op examen

ETSC adviseert de Europese Commissie ook om zelfrijdende auto’s een nog te ontwikkelen rijexamen te laten doorstaan. “Herzie standaarden om alle nieuwe veiligheidsfuncties van geautomatiseerde voertuigen in kaart te brengen. Laat deze voertuigen een vergelijkbare test aan een rijexamen voor mensen doen, zodat kan worden ingeschat of ze scenario’s met veel risico, vooral met weggebruikers buiten het voertuig, veilig kunnen afwerken.

Bron: Verkeerspro

Goede voorbereiding voor motorrijders door extra rijlessen

10-05-2016
Zodra de zon begint te schijnen zijn motorrijders steeds vaker te zien op de Nederlandse wegen. De afgelopen weken zijn echter een aantal ernstige ongelukken gebeurd met motorrijders. Hierbij een aantal tips om goed voorbereid de weg op te gaan.

Voordat motorbestuurders na een lange winterperiode deel gaan nemen aan het verkeer, is het verstandig om de kennis en kunde weer op te frissen. De VID (VerkeersInformatieDienst) adviseert om eventueel extra rijlessen te nemen voordat bestuurders de weg op gaan. Om goed voorbereid te zijn volgen hieronder nog enkele tips.

Motorbanden

Autobanden dienen een minimale profieldiepte van 1,6 millimeter te hebben, terwijl een motorband kan volstaan met minimaal 1,0 millimeter. Omdat motorbanden ronder zijn wordt het water naar de zijkant veel beter afgevoerd, daarom is een minimaal profiel van 1,0 millimeter voldoende. 

Controlebeurt

Heeft een motor lang stilgestaan? Dan is het belangrijk om zaken zoals verlichting, remvloeistof en koelvloeistof goed te (laten) controleren. Laat uw motor desgewenst even door een erkend bedrijf aan een controlebeurt onderwerpen.

Kleding

Voor wat betreft de kleding is het altijd verstandig om beschermende kleding te dragen. Reflecterende kleding is de beste keuze, volgens de VID. In de zomer bent u daarnaast met lichte kleding minder goed zichtbaar. Wanneer de zon schijnt, is donkere kleding opvallender en daarom aan te raden. U zult dan voor automobilisten beter te zien zijn waardoor de kans op een ongeval aanzienlijk verkleind wordt.

Bron: rijschoolvandaag.nl

Op zoek naar Chauffeurs? Wij helpen!

15-04-2016
De economie trekt aan en daarom zijn er de komende jaren veel chauffeurs nodig. Om aan deze vraag te kunnen voldoen werven en testen wij voor u kandidaten en bieden u hoge subsidiemogelijkheden voor het opleiden van deze kandidaten. Wij helpen u graag uw vacatures te vervullen met gemotiveerde nieuwe chauffeurs!
 

Hoe werkt het?

1. Kandidaten die zich aanmelden voor het opleidingstraject tot chauffeur doorlopen eerst een uitgebreid voorlichtings- en selectieproces. Motivatie, competenties en rijvaardigheid zijn daarbij belangrijke aandachtsgebieden. 
2. Kandidaten die succesvol door dit proces komen gaan op zoek naar een baan. Wij helpen hen daarbij. Geschikte kandidaten stellen wij graag aan u voor. U biedt hen een baangarantie van minimaal een jaar.

3. Daarna kan de kandidaat aan de opleiding beginnen. U kiest een (Voorlopig) Gecertificeerd Opleider Transport & Logistiek bij u in de buurt (er zijn meer dan 100).

4. Na afloop van de opleiding gaat deze vakbekwame en gemotiveerde chauffeur direct in zijn nieuwe functie bij u aan de slag!


Financieel aantrekkelijk

In 2016 en 2017 zullen maar liefst 2000 kandidaten worden opgeleid. De opleiding wordt grotendeels gefinancierd door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en SOOB, het opleidingsfonds voor de sector. Zowel van werkgever als van de kandidaat wordt slechts 10% bijdrage in de opleidingskosten gevraagd.
Voordelen voor u
  • Geen wervings- en selectiekosten
  • Direct een geschikte kandidaat
  • Beperkte bijdrage in de opleidingskosten
  • Goed opgeleide en gemotiveerde chauffeurs
Ook u kunt kandidaten aanmelden voor dit traject
Kent u mensen in uw netwerk die u wilt laten opleiden? Dat kan! Meld hier uw kandidaten aan. Na ontvangst van uw gegevens nemen wij contact met u op.

Meld uw vacatures bij het Sectorinstituut

Heeft u vacatures voor deze gemotiveerde kandidaten? Meld ze bij ons aan! Dit kan via mobiliteit@stlwerkt.nl. Onze adviseurs nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Bron: STL 

Ga niet zonder kennis het verkeer in

09-03-2016
Sinds gisteren is onze branche voor de zoveelste keer in een kwaad daglicht gesteld en daar balen wij als kwaliteitsrijschool enorm van. Uit onderzoek van RTL4 is het vermoeden wat wij al een tijdje hadden glashard aangetoond, door trucjes te leren kun je slagen voor het theorie-examen zonder daadwerkelijk kennis te hebben van de theoriestof. Wij als Bax Verkeersopleidingen zijn hier fel op tegen, je moet als leerling kennis hebben van de theorie om later veilig deel te kunnen nemen aan het verkeer. Dit veilig voor jezelf en voor de medeweggebruikers.